رییس سازمان انرژی اتمی ایران: ۸ مرکز پرتودهی هسته ای در کشور راه اندازی می شود

به گزارش خبر یار ، محمد اسلامی عصر جمعه در حاشیه دیدار با آیت الله لائینی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ درصد از محصولات غذایی و کشاورزی کشور ۳۰ ضایعات می‌شود، گفت: از ۱۳۰ میلیون تن تولید حدود ۴۰ میلیون تن ضایعات می‌شود.

وی گفت وقتی محصول با استفاده از فناوری هسته‌ای پرتودهی شود، باقیمانده آفات و سموم از محصولات زدوده می‌شود و از هفته آینده استان‌های مختلف سایت‌های پرتودهی فعال می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: از طریق مزایده سعی کردیم برخی از کارخانه‌های تعطیل و تملک شده توسط بانک‌ها را تملک کنیم، گفت: تا اواسط پاییز حداکثر ۸ مرکز پرتودهی در کشور افتتاح می‌شود.

اسلامی به هجوم آفات مگس مدیترانه در باغات مازندران اشاره و اضافه کرد: یک سال در دشت ناز ساری کار مطالعات انجام شد و نتیجه بالای ۹۲ درصدی داشته است.

وی گفت: همچنین آفتی در زمینه برنج و شالیزار نیز وجود دارد که با کار پرتودهی می‌توان نسبت به مدیریت و مقابله با آن اقدام کرد و سبدی از خدمات مختلف در قالب پرتودهی فناوری هسته‌ای ارائه می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی به مسائل حوزه زیست محیطی نیز اشاره و اضافه کرد: تصفیه شیرابه در استان مازندران حائز اهمیت است و ورودم به چشم آب اراضی تبعات زیانباری دارد.



تبلیغات در {Config,SiteName}
پر بازدید ترین